۲۲ آذر ۱۳۸۹

معرفت شناسی 3

در پست قبلی سئوال را طرح کردیم که اگر همه ما از همه طروق ممکن به آگاهی هایمان اضافه می کنیم چرا جماعت فیلسوفان به انواع تجربه گرا و حس گرا و رفتار گرا تقسیم شده اند آیا تجربه گرایان تا کنون در باره چیزی تعقل نکرده اند یا حس گرایان تا کنون تجربه ای نداشته اند ؟

جواب ساده است

منظور از آگاهی نزد فیلسوفان  میزان اعتبار اطلاعات دریافتیست نه فقط اطلاعات دریافتی

بسیاری از ادراکات ما حاوی اطلاعات غیر معتبر است .

مکانیسم واقعی آگاهی چیست ؟ معنای آن چیست ؟ چگونه ان را اعتبارسنجی کنیم ؟

خوب حالا شاید فیلسوفان را بهتر درک کنیم و قبول کنیم که مخشان تاب ندارد .

باغدار - رهیاب

هیچ نظری موجود نیست: